NLFR

Platform voor de metaal- & staalverwerkende industrie
Focus op technologie en service na verkoop
Dit is geen anachronisme. MT-Service maakt er echt een punt van om te kunnen blijven werken aan de oudste gereedschapsmachines. Hier, op een oude TOS-boormachine. En dit dankzij zijn grote technische expertise.

Focus op technologie en service na verkoop

Sinds de oprichting in 2007 heeft MT-Service bij zijn klanten een benijdenswaardige reputatie opgebouwd als onderneming gespecialiseerd in gereedschapsmachines voor de metaalbewerking. Het bedrijf heeft het concept van dienst na verkoop in al zijn praktische aspecten ontwikkeld, met één doel: de volledige en langdurige tevredenheid van de partnerklant. Otakar Ungerman, de algemeen directeur, en Jo Van Overwalle, de oprichter en huidige directeur, schetsen de filosofie die aan de basis ligt van hun aanpak en ongetwijfeld bijdraagt tot een duurzame en verrijkende relatie met hun klanten.

Omgekeerde aanpak 

Om de aanpak van MT-Service te begrijpen, moeten we de gebruikelijke commerciële aanpak omkeren. Bij de traditionele aanpak neemt de klant contact op met zijn leverancier om een machine te kopen, de leverancier stuurt een vertegenwoordiger, en de technische dienst treedt pas achteraf op voor inbedrijfstelling en opleiding. MT-Service keert het proces om. 

“Wij richten ons vooral op technologie en service.  We zorgen er eerst voor dat we de juiste machine in ons programma hebben om aan de behoeften en eisen van de klant te voldoen. Pas wanneer aan de technische criteria is voldaan, komt het commerciële aspect – de verkoop – in beeld. Het is geen toeval dat het woord service in de bedrijfsnaam voorkomt”, benadrukt Jo Van Overwalle. 

Otakar Ungerman voegt daaraan toe: “Wij hebben geen verkopers in de strikte zin van het woord; onze zes technici zijn onze ambassadeurs bij de klanten. En hun werk wordt zeer gewaardeerd. Jo en ik nemen de rol van verkopers op voor nieuwe machineaankopen.”

Met behulp van een hecht en ervaren team van twaalf mensen kan MT Service er prat op gaan dat het de twee recente crisisjaren goed heeft doorstaan en een stabiele omzet heeft behaald. Zoals reeds vermeld, houden de meeste activiteiten verband met de verkoop, de inbedrijfstelling en de dienst na verkoop in de ruimste zin van het woord van gereedschapsmachines voor metaalbewerking. De activiteiten zijn georganiseerd rond vier kerngebieden: reparaties van alle merken, onderhoud en revisie, installatie en opleiding. De technische afdeling heeft meer dan 25 jaar ervaring en volgt de technische ontwikkelingen op de voet, met name door interne opleiding.  

TOS gereedschapsmagazijn met grote capaciteit.

Service in het kwadraat

Het is niet nodig te bevestigen dat de huidige economische situatie minstens gecompliceerd is. En in deze context zal een kmo proberen haar machinepark zo lang mogelijk operationeel te houden. MT-Service biedt een gratis hotline om ervoor te zorgen dat het probleem snel wordt opgelost. Het technisch team kan dan vanop afstand ingrijpen of, indien nodig, ter plaatse komen om de nodige herstellingen uit te voeren. “We kennen onze klanten en onze machines door en door, we staan altijd klaar om naar hen te luisteren en doen er alles aan om elke ingewikkelde situatie te verhelpen. We werken bijvoorbeeld nog vaak aan machines die al meer dan dertig jaar in dienst zijn, we kunnen werken aan de oudste tot de nieuwste CNC’s en oplossingen implementeren die kostbare vervanging voorkomen. En omdat wij een speciale relatie met onze klanten hebben, wordt mij vaak gevraagd mijn mening te geven over de eventuele aankoop van een tweedehands machine van een andere leverancier. Dat hoort ook bij onze dienstverlening en wordt zeer gewaardeerd”, aldus Jo Van Overwalle.

Otakar Ungerman voegt hieraan toe: “De feedback van klanten is zeer positief. En dat zorgt ervoor dat mond-tot-mondreclame werkt. Wij maken geen reclame, doen niet aan marketing; onze klanten zijn onze beste adviseurs. Het is niet ongebruikelijk dat wij reparaties uitvoeren in Frankrijk, in Toulouse of Marseille, wat meer dan 1.000 kilometer verderop is. Dat is het beste bewijs dat onze technische vaardigheden worden erkend en gezocht.”

Flexibiliteit en reactiviteit

Jo Van Overwalle vult aan: “Ons serviceconcept gaat nog verder. Wij verzorgen ook de interne verhuizing van nieuwe of gebruikte machines bij de klant, en de demontage en montage ervan, of die nu bij ons werden gekocht of niet, met inbegrip van de reorganisatie van de werkplaats indien nodig.” 

Otakar Ungerman: “De markt verandert, en wij ook. Tien jaar geleden zijn wij ons bijvoorbeeld meer gaan richten op de grote Europese machines. Wij zijn daar niet bang voor omdat onze technici goed vertrouwd zijn met het complexere en preciezere werk dat een grotere machine vereist. Er is hier minder concurrentie, maar dat is een van onze sterke punten.”  

In feite heeft MT-Service er bewust voor gekozen om de klassieke weg te volgen, niet om de ultieme automatisering te overhaasten, maar om prioriteit te geven aan de continuïteit van de activiteiten van de kmo’s die haar vertrouwen. 

“We kopen in ongeveer tien Europese landen. We beschikken dus over een breed leveranciersbestand en kunnen verschillende oplossingen bieden voor de levering van onderdelen, om de doorlooptijden tot een minimum te beperken”, legt Otakar Ungerman uit. “Wij streven naar een langdurige vertrouwensrelatie met onze klant, onze leveranciers en onze werknemers. En met succes,” vat hij samen.  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.