- Nieuws
- Oppervlaktebehandeling
- Plaatbewerking
- Verspaning
- Maintenance
- Automatisering
- Lassen
- Toelevering
Wat goed is, moet je behouden en verder optimaliseren. Dat doen ze bij Welda uitstekend. Op 17 en 18 oktober a.s., telkens van 14.00 tot 22.00 uur, opent de gespecialiseerde leverancier van lastechnieken, metaalbewerkingsmachines en gereedschappen opnieuw de deuren van zijn indrukwekkende vestiging in Gent voor de welbekende DemoDays. Bezoekers krijgen een unieke kans om waardevolle informatie te verzamelen, livedemonstraties bij te wonen en uitgebreid te netwerken.
Welda staat bekend als dé onestopshop in lastechnieken, metaalbewerkingsmachines en gereedschappen. Op 56 jaar tijd is het assortiment uitgegroeid tot meer dan 50.000 producten van ruim 200 professionele merken. “In het begin richtten we ons vooral op lastechnieken”, vertelt Head of Sales bij Welda Koen De Bruyne. “En ook nu kunnen klanten nog steeds bij ons terecht voor lastoestellen, toebehoren, demonstraties in onze lastechnische ruimte en opleidingen via de Welda Academy.”
Maar Welda biedt veel meer dan dat, vervolgt Koen: “Onze dochteronderneming, Welda Machinery, levert conventionele en CNC-gestuurde metaalbewerkingsmachines voor uiteenlopende toepassingen: van kolomboormachines en plooibanken tot plasmasnijtafels en buizenplooimachines. Daarnaast bieden we meer dan 32.000 gereedschappen en accessoires van topmerken. Klanten die voor het eerst bij ons komen, zijn vaak overweldigd door ons uitgebreide aanbod en onze expertise.”
Tijdens de DemoDays kunnen klanten hun technische vragen en uitdagingen bespreken met een team van vakkundige baliemedewerkers, commerciële adviseurs en technici, die samen zoeken naar de geschiktste oplossingen. Welda ondersteunt bovendien bij de installatie van machines en het opleiden van operatoren alsook bij service en herstellingen. En voor het huren van lasapparatuur of machines kunnen klanten terecht bij WeldaRental.
“Via ons onlineplatform kunnen klanten veel zaken opvolgen, zoals prijsaanvragen, offertes, bestellingen, facturen, favorietenlijsten en herstellingen”, legt De Bruyne uit. “Ondanks deze digitalisering hechten we echter veel waarde aan persoonlijk contact. Daarom zijn onze DemoDays ook zo belangrijk. Tijdens deze twee dagen ontvangen we immers meer dan 2000 bezoekers. Ze krijgen de kans om de nieuwste ontwikkelingen in de sector te ontdekken en ons complete assortiment te bekijken. Er zijn doorlopend demonstraties, onder meer met lascobots, laserlasapparatuur, plooibanken, boren … Bezoekers kunnen rechtstreeks vragen stellen aan de meer dan veertig leveranciers. Naast het technische aspect is er ook volop gelegenheid om contacten te leggen, relaties te versterken en te netwerken. Kortom: een evenement dat je als professional in de sector niet mag missen!”