NLFR

Platform voor de metaal- & staalverwerkende industrie
NIEUW KENNISFORUM LEGT BRUG TUSSEN GEBRUIKER EN FABRIKANT
Ook op grotere beurzen zullen straks lounges van TNC Club te vinden zijn.

NIEUW KENNISFORUM LEGT BRUG TUSSEN GEBRUIKER EN FABRIKANT

Als ontwikkelaar en producent van lineaire en roterende encoders, hoekmeetsystemen en numerieke besturingen, levert HEIDENHAIN per direct aan machinefabrikanten, die op hun beurt het eindproduct aan een gebruiker aanbieden. Om een directere link op te bouwen met die eindgebruiker, werd nu door HEIDENHAIN het kennisplatform TNC Club gelanceerd. We spraken met Olaf Van der Taelen, die het belang van dit nieuwe forum voor elke partij toelicht.

HEIDENHAIN is in onze contreien vooral bekend om zijn toepassingen in de verspaning, waar het voor zijn CNC-machinesturingen dan weer onder de benaming TNC bekend is. 

Olaf Van der Taelen: “De link tussen de gebruikers van die sturing en HEIDENHAIN bestond in feite uit een reeks tussenschakels, en verliep zo zeer indirect. De meest directe link is weliswaar deze met de machinebouwer zelf, maar die gaat doorgaans minder specialistisch in de materie van de sturing zelf duiken dan een eindklant, omdat hij uiteindelijk met de machine zelf werkt. De vraag vanuit de gebruikerswereld om directer betrokken te zijn werd op die manier alsmaar groter, en zo ontstond het idee voor TNC Club. Het opzet is het maximaliseren en vooral centraliseren van de wisselwerking tussen gebruikers en HEIDENHAIN zelf.”

Zo’n forum bestond reeds in het Duitstalige gedeelte van Europa, en in Italië, maar voor België is dit een primeur van deze zomer. De focus ligt in eerste instantie op de website www.tnc-club.be/, waar om te beginnen alle relevante informatie voor de gebruikers van die sturingen werd samengebracht, maar de gebruikers elkaar ook virtueel kunnen ontmoeten. 

Met klantenfeedback als basis.

Webinars

Met TNC Club wil HEIDENHAIN zo duidelijk het volledige potentieel aanspreken. Het gediversifieerde lidmaatschap geeft de gebruikers rechtstreeks toegang tot een serie mooi uitgebouwde webinars – duurtijd is 30 tot 60 minuten – die in functie van de gebruikersnoden geactualiseerd en uitgebreid worden. 

Klantenfeedback is steeds de basis, omdat het platform eveneens als ideeënbus wordt gebruikt voor de creatie van mogelijk nieuwe webinaronderwerpen. De website voorziet bovendien in een mooi overzicht van alle relevante real life opleidingen, met hun respectievelijke beschikbaarheden, en uiteraard de plaats en datum van deze trainingen. 

Daarbovenop organiseert HEIDENHAIN internationaal ook nog events waar de allernieuwste oplossingen voor Heidenhain sturingen worden voorgesteld, en waarbij de TNC-Club de bezoekers verwelkomt. 

Ook op grotere beurzen zullen straks lounges van TNC Club te vinden zijn; een prima initiatief omdat de gebruikers er rechtstreeks met al hun vragen terechtkunnen bij vakspecialisten, die er hun ervaring bij onder meer de fabricage van complexe werkstukken zullen delen. 

Technische feedback vanwege gebruikers ondersteunt de werking en het verbeteringspotentieel van de HEIDENHAIN producten.

Feedback

HEIDENHAIN rekent gedurende de continue uitbouw van de website op een belangrijke toestroom van feedback vanwege de TNC-gebruikers. Hoe kan HEIDENHAIN gebruikers helpen? Welke nieuwe ontwikkelingen hebben ze nodig? Hoe kunnen opleiding en bijscholing worden ondersteund?

Een typisch en steeds weer terugkerend werkpunt is bijvoorbeeld de programmeertaal, die net als elke gesproken taal een levend geheel vormt, sterk beïnvloed door zijn omgeving. De directe feedback zou de nieuwe taalnoden, functies en andere aanpassingen veel sneller tot bij de ontwikkelaar moeten brengen. 

Ten slotte zorgt de centralisatie van gegevens op één enkel platform voor het elegant opzoeken van programmeerboeken en specifieke trainingen en wordt vooral een enorme sprong vooruit gemaakt inzake toegankelijkheid voor de gebruiker. 

Op maat

Het diversifiëren van de lidmaatschappen biedt bovendien tal van mogelijkheden voor tal van verschillende soorten klanten. Er is een basispakket waarmee je gratis op de website al van een mooi volume aan faciliteiten kan genieten, maar ga je voor Premium, dan krijg je meteen ook een ware learning set ter beschikking. Deze biedt je medewerkers de mogelijkheid om zeer één op één te gaan oefenen via onder meer het programmeerstation: een krachtige simulator die je als digital twin in staat stelt om rechtstreeks machinesimulaties uit te voeren in een 100% virtuele omgeving die van de realiteit amper te onderscheiden is.  

Heeft u vragen over artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met HEIDENHAIN NV.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Adres Pamelse Klei 47
1760 Roosdaal
België
Telefoonnummer +32 54 34 31 58 E-mailadres [email protected] Website heidenhain.be/

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?