NLFR

Platform voor de metaal- & staalverwerkende industrie
Volautomatische zaagmachine ­feilloos verhuisd
Joris Blomme: “Gelukkig konden we voor de verhuis rekenen op de ondersteuning van leverancier Promatt die samen met ons een volledig draaiboek uitwerkten om de stilstand zo kort mogelijk te houden.”

Volautomatische zaagmachine ­feilloos verhuisd

Ruimte die niet alleen dient om de capaciteit op te drijven, maar vooral ook om efficiënter te werken. De ­afdeling profielbalken kreeg meteen onderdak in de nieuwe hallen. Om de volautomatische zaagmachine van Behringer te verhuizen en zo weinig mogelijk stilstand te hebben, kon Group Delrue rekenen op de uitstekende ondersteuning van leverancier Promatt.

In 1978 startte Ivan Delrue met het ter plaatse op de werf snijden, plooien en binden van betonijzer. Twee jaar later vertaalde het succes zich al in een eerste productievestiging in Ichtegem. Van daaruit verwerkt het betonijzer en profielbalken voor klanten die vooral uit de bouwwereld komen. In de loop der jaren kwam er ook nog een tweede activiteit bij: de aankoop en verhuur van allerhande bouwtoebehoren. Er volgden ook twee nieuwe sites. In Herseaux kon het bedrijf zijn productieatelier voor betonijzers en profielbalken gevoelig uitbreiden, in Beerse kwam er een tweede winkel voor bouwtoebehoren. Een groeiverhaal dat nog lang niet ten einde is. Met Gunnar Delrue is de opvolging verzekerd van het familiebedrijf. Ook bij hem is de gedrevenheid groot om gezond en stap voor stap te blijven groeien. 

Het vertrekpunt van ongeveer 90% van alle orders is de zaagafdeling die de profielbalken perfect op maat snijdt. De volautomatische Behringer zaagmachine die er staat was dan ook als eerste aan de beurt bij de verhuis.

Kort kunnen schakelen

Joris Blomme, verantwoordelijk voor de technische dienst: “De markt van betonijzer en profielbalken is sterk gedreven door prijs. We proberen de onze scherp te houden door op het meest opportune moment de juiste materialen in de juiste hoeveelheden in te slaan. Een grote voorraad, er ligt hier 5.000 ton klaar, maakt dat we klanten snel kunnen helpen. Daarnaast proberen we voor de verwerking slim te investeren in machines die zoveel mogelijk toegevoegde waarde kunnen creëren aan een goed rendement. Kort kunnen schakelen is echt de sleutel van ons succes. Om dat te realiseren, stellen we onszelf elke dag weer in vraag. Hoe kunnen we beter doen vandaag, morgen en op lange termijn? Voor onze klanten, onze mensen en onze partners.”

Uitbreiding leidt tot verhuis machinepark

Momenteel gebeurt er in Herseaux een uitbreiding van de bedrijfsgebouwen om in de toekomst klanten op hun wenken te kunnen blijven bedienen. Blomme: “De productieruimte is er verdubbeld. Enerzijds om meer capaciteit te creëren. Anderzijds om efficiënter te kunnen werken. Er volgen in 2022 ook nog nieuwe kantoren.” Het volledige vloeroppervlak krijgt een nieuwe inrichting. Zo moest de productie van de profielbalken verhuizen naar de nieuwe hallen. Een proces dat om een zeer grondige voorbereiding vroeg. “Onze productie kan weinig stilstand verdragen. Het vertrekpunt van ongeveer 90% van alle orders is de zaagafdeling die alle stukken perfect op maat snijdt. De volautomatische Behringer zaagmachine die er staat was dan ook als eerste aan de beurt. De uitdaging bestond erin de tijd tussen de laatste snede op de oude locatie en de eerste snede op de nieuwe zo kort mogelijk houden. Gelukkig konden we rekenen op de ondersteuning van leverancier Promatt die samen met ons een volledig draaiboek uitwerkten”, vertelt Blomme.

De machines van Behringer doen perfect wat ze moeten doen. Group Delrue heeft er zeer weinig pannes mee.

Uitstekende communicatie

Communicatie is cruciaal om een verhuis tot een goed einde te brengen. Dat Promatt dezelfde taal spreekt, zowel van Blomme als van zijn Franstalige medewerkers, was een absolute troef. “Toen ik hier zeventien jaar geleden voor het eerst begon werkten we al met Behringer en Promatt samen. Enerzijds omdat de machines perfect doen wat ze moeten. We hebben er zeer weinig pannes mee. Anderzijds omdat de dienstverlening top is. We krijgen altijd snel antwoord, zodat we ook snel een plan van aanpak hebben om het probleem weer op te lossen. Dat is nu weer duidelijk gebleken. Vooraf is er een grondige studie gebeurd hoe we de zaagafdeling het beste konden plaatsen en hoe we stap voor stap tot dat resultaat konden komen. Op voorhand is duidelijk gecommuniceerd wie wat zou doen. Promatt stond bovendien toe dat onze techniekers mee hielpen waar mogelijk. Dat stelde ons in staat om de stilstand tijd drastisch in te korten. Tijdens het verhuizen zelf stelde het team van Promatt zoveel mogelijk uren ter beschikking om het allemaal zo snel mogelijk klaar te hebben. Ik kan vergelijken met andere leveranciers: de samenwerking met Promatt was er een uit het boekje. Alles is feilloos verlopen. Twee weken later waren we alweer aan het zagen”, besluit Blomme.  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details