- Nieuws
- Oppervlaktebehandeling
- Plaatbewerking
- Verspaning
- Maintenance
- Automatisering
- Lassen
- Toelevering
Stroomvoorziening moet veilig en snel zijn, zowel aan land als op volle zee. Door de toenemende vraag naar schepen groeit het aantal orders bijna dagelijks, en de scheepsbouw vereist snelheid, veiligheid en standaardisering over de volledige waardeketen. Met de nieuwe DNV-certificering voor de VX25 Ri4Power bewijst Rittal dat zijn laagspanningsschakelsysteem geschikt is voor maritieme toepassingen en gebruikers toelaat om aan de eisen van de sector te voldoen.
Alles begint en eindigt met een veilige stroomvoorziening, of het nu gaat om slimme cabines op cruiseschepen of om verzekerde voorziening voor offshore-installaties op volle zee. Ook voordien, tijdens de bouw van het schip op de scheepswerf bijvoorbeeld, zijn snelheid en gecertificeerde veiligheid wat ertoe doet. De eisen voor de industrie nemen voortdurend toe omdat de vraag naar nieuwe schepen bijna elke dag toeneemt, gedreven door het groeiende aantal orders voor tankers en containerschepen. Deze trend vraagt om efficiëntie over de gehele waardeketen van de scheepsbouw. Dat is waar Rittal kan helpen.
Met de nieuwe DNV-certificering voor het type geteste VX25 Ri4Power schakel- en verdeelsysteem bewijst Rittal dat zijn modulaire systeem, dat ook het goedkeuringsproces voor klanttoepassingen vereenvoudigt, geschikt is voor de wereldzeeën. Bovendien zijn de gegevens vooraf beschikbaar voor de scheepvaart.
Het VX25 Ri4Powersysteem biedt eveneens bescherming tegen toevallige lichtboogvorming (‘accidental arcflash’) en is gecertificeerd tot maar liefst 3.840 ampère. Bovendien kunnen gebruikers nu voldoen aan de vereisten van de scheepsbouwindustrie, door middel van een systeemoplossing op basis van de VX25 koppelbare kasten en met gecoördineerde systeemaccessoires.
Het DNV, gevestigd in Bærum (Noorwegen), is een internationaal classificatiebureau en dienstverlener op het gebied van technisch advies, ingenieursservices, certificeringen en risicobeheer. Het is het grootste scheepsclassificatiebureau ter wereld. De DNV-GL certificering bevestigt de ongevoeligheid van de seinapparatuur voor trillingen, schokken en stoten. Daardoor kan het ook als een kwaliteitslabel worden gezien voor producten die in niet-maritieme industriële toepassingen gebruikt worden.