- Nieuws
- Oppervlaktebehandeling
- Plaatbewerking
- Verspaning
- Maintenance
- Automatisering
- Lassen
- Toelevering
Hogere kwaliteitseisen, stijgende arbeidskosten, tekort aan personeel: het zijn zomaar wat uitdagingen waarmee de hele maakindustrie te maken heeft. Metaaltechniek Handelsonderneming, een specialistische groothandel in schuur- en slijpmateriaal, brengt kennis en advies op de werkvloer met als doel de kosten beheersbaar te houden en de maakindustrie te helpen om deze uitdagingen het hoofd te bieden.
“U vraagt, wij draaien:… dat kennen we niet. U vraagt en wij vragen door”, begint verkoopleider Dirk van de Pol Kok: “Dat is nodig om duidelijk te krijgen wat de uitdaging is en wat het eindresultaat moet zijn. Het kan leiden tot een verrassend voorstel voor een compleet andere manier van werken die veel sneller is. Want uiteindelijk is dat het doel: de snelheid in de productie moet omhoog. 10% besparen op arbeidskosten is een aanzienlijk grotere besparing dan 10% besparen op de inkoopprijs van een schuurproduct. Dat besef willen we laten groeien bij de klant.”
Het Nederlandse bedrijf Metaaltechniek is centraal gevestigd in Amersfoort, maar heeft adviseurs in verschillende regio’s. Zo is Rob van Aerssen minstens één dag per week in België te vinden. Daarnaast bedient hij de Duitse klanten, die de weg naar het Nederlandse bedrijf ook al goed weten te vinden.
Die bekendheid wordt mede gevoed door de intensieve samenwerking met machinebouwer Q-Fin, gevestigd in het Nederlandse Bergeijk. Q-Fin ontbraammachines kenmerken zich door hun ‘grinding power’. De machine in combinatie met de juiste schuurmiddelen zorgt voor een snelle afronding en mooie finish. Metaaltechniek adviseert de gebruiker van de Q-Fin machine over de banden, borstels, snelheden, diepte-instellingen et cetera, om zo het optimale rendement uit de machines te halen. Dirk van de Pol Kok: “De samenwerking met Q-Fin is kenmerkend voor ons bedrijf. Wij zoeken altijd de verbinding in de driehoek klant/leverancier/groothandel. We geloven in de kracht van samenwerking, het delen van kennis. Dat brengt ons allemaal verder en maakt het werk zoveel leuker.”
Want ook dat is typisch Metaaltechniek: enthousiast, gedreven met hart voor de klant. “Als het nodig is, stappen we direct in de auto om onze klanten verder te helpen. We rijden niet rond om de schappen te vullen, maar we staan wel klaar om de klant te helpen.”
Uniek in de markt is het eigen opleidingscentrum, de METAC. Hier worden kleinschalige trainingen gegeven op het gebied van schuren, slijpen en polijsten. In één dag wordt de theorie van het slijpproces uitgelegd en wordt er in het praktijklokaal geoefend op werkstukken die de cursisten uit de eigen productie mee hebben genomen. Samen wordt een stappenplan uitgedacht en vastgelegd, zodat de training echt toepasbaar is in de dagelijkse praktijk.
Ook in België weten de bedrijven Metaaltechniek steeds beter te vinden. Dirk van de Pol Kok: “De toegankelijke webshop helpt daar ook bij. Alle producten zijn duidelijk geprijsd, er zijn diverse betaalmethoden, en er is een soepel retourbeleid. Eenmaal geregistreerd, heb je als klant toegang tot je eigen omgeving waarin je favorietenlijstjes kunt maken, en levertijden en open orders of offertes zichtbaar zijn. Uiteraard kunnen geregistreerde klanten gewoon op rekening betalen. Kortom, ook online wordt alles geboden wat nodig is om snel je materialen te kunnen bestellen.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Metaaltechniek Handelsonderneming BV.
Contact opnemen