- Nieuws
- Oppervlaktebehandeling
- Plaatbewerking
- Verspaning
- Maintenance
- Automatisering
- Lassen
- Toelevering
U heeft als metaalbewerker geen evident jaar achter de rug. De prijsstijgingen die u te verwerken kreeg, de uitdagingen in verband met levertermijnen, de energieprijzen die erin hakken… Hoffmann Group ziet dat zijn klanten te lijden hebben en probeert ze zo goed mogelijk te ondersteunen. Door digitaal en geïntegreerd zaken te doen, bijvoorbeeld, zodat u geen tijd meer verliest aan administratie. Door dezelfde leverbetrouwbaarheid als anders te garanderen, zodat u altijd weet waar u aan toe bent. Door te blijven innoveren en technisch adviseren, zodat u het verschil kan maken. Maar ook door meer dan ooit in te zetten op zijn private label merken Holex en Garant, die een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding kunnen voorleggen.
Hoewel de uitdagingen niet min zijn, blijft de metaalindustrie het voorlopig goed doen. De meeste bedrijven hebben het druk en zien hun orderboekjes voor de komende maanden nog mooi gevuld. Dat stelt Hoffmann Group ook zelf vast.
Commercieel directeur Jan Fijnaut: “We zien vooralsnog geen daling in de afname van bestellingen voor gereedschappen. Het loopt nog altijd meer dan behoorlijk. Maar we merken wel dat onze klanten de kosten nog beter onder controle proberen te houden in dit uitdagende klimaat. We proberen daaraan bij te dragen door digitaal zaken met ze te doen. Door onze processen te integreren met die van klanten, kunnen we heel veel administratief werk uitsparen aan beide kanten. En dat loont.”
Ook met zijn producten probeert Hoffmann Group het verschil te maken. “Met onze twee private label merken Holex en Garant beschikken we al jaren over kwalitatieve maar scherp geprijsde alternatieven voor A-merken. We merken dat klanten daarvoor vandaag ontvankelijker zijn. Ze hoeven niet in te boeten aan standtijd, maar kunnen de kosten voor hun gereedschappen wel weer een stukje terugdringen. Door workshops te geven met Holex en Garant gereedschappen willen we duidelijk maken dat ze nog altijd even efficiënt kunnen produceren.”
Fijnaut ziet daarvoor ook een belangrijke rol weggelegd voor de technische specialisten die het bedrijf in huis heeft. “Als Hoffmann Group zetten we in op langetermijnrelaties. Dan maak je het verschil door je klant zo goed mogelijk te adviseren, zodat hij altijd over de juiste oplossing voor zijn specifieke toepassing beschikt. We hebben een heel breed portfolio met heel veel accessoires en hulpmiddelen om processen efficiënter te laten verlopen. We komen ook bij verschillende soorten bedrijven over de vloer. Dat geeft ons enorm veel ervaring en expertise om als partner de productieprocessen van klanten te helpen optimaliseren.”
Belangrijk daarbij is de stilstandtijden bij klanten zo beperkt mogelijk te houden. LogisticCity van de Hoffmann Group, dat over 100.000 m² beschikt, speelt daarin een belangrijke rol. Dagelijks verlaten er 40.000 pakketten de deur om over heel Europa uitgeleverd te worden, met een leverbetrouwbaarheid van 99%. Fijnaut: “Zo stokt het productieproces van onze klanten nooit. Dat is de laatste maanden een belangrijker verkoopargument dan ooit.”
Een tweede element daarbinnen is de nooit ophoudende innovatiedrang. Hoffmann Group blijft altijd zoeken naar nieuwe producten om het leven van zijn klanten makkelijker te maken. Een mooi voorbeeld daarvan is de robotarm die aan het Belgische publiek werd voorgesteld tijdens D2M in september. “Een eerste ontwikkeling van Hoffmann Group om machinebelading te automatiseren. Een stand-alone oplossing die niet in de software van de machine geïntegreerd hoeft te worden, maar wel eenvoudig te programmeren is en daardoor ook multi-inzetbaar op de werkvloer. Geen interface, geen complexiteit, geen downtime. In twee dagen ben je er al mee aan de slag.”
Dit is voor Hoffmann Group het elan waarop het wil verder gaan: de klant steeds meer ontzorgen. “Niet alleen ons productgamma van gereedschappen, meettechnologie, bedrijfsinrichting en pbm’s breidt steeds verder uit in functie van innovaties, ontwikkelingen en wetgeving, we willen ook meer diensten gaan ontwikkelen. We hebben al enkele apps klaar waarmee klanten efficiënter aan de slag kunnen. Met Connected Manufacturing tonen we ze de weg naar een geïntegreerd en digitaal opvolgbaar productieproces. Maar we kunnen evengoed ondersteuning bieden met naslijpen van gereedschappen, personalisering van textiel, etikettering… Dat sluit aan bij onze ambitie om er te staan als systeempartner van onze klanten”, besluit Fijnaut.
Neem dan rechtstreeks contact op met Hoffmann Group.
Contact opnemen