NLFR

Platform voor de metaal- & staalverwerkende industrie
‘We ontzorgen onze klanten en denken met hen mee!’
Maak kennis met een nieuwe medewerker. De Hoffmann Group zet immers ook in op automatiseringsoplossingen.

‘We ontzorgen onze klanten en denken met hen mee!’

Zoals bij andere exposanten heerst ook in de kantoren van de Hoffmann Group in het Nederlandse Borne de drukte in de aanloop naar TechniShow. Het standconcept staat op punt en de thema’s werden bepaald. De klemtoon op stand A058 in hal 12 ligt als vanouds op het kernassortiment, nieuwe verspanende gereedschappen, Hoffmann Connected Tools en automatiseringsoplossingen, maar bovenal ook op de services, die steeds belangrijker worden. De specialisten willen hun klanten immers helemaal ontzorgen en meedenken om hen nog succesvoller te maken.

Nieuwe GARANT XTurn voor 3-assige machines.

Bestaande en nieuwe producten

Door de jaren heen is de Hoffmann Group uitgegroeid tot een solide leverancier en systeempartner op het gebied van industrieel kwaliteitsgereedschap, verspaning, spantechniek, meettechniek, slijp- en snijtechniek, bedrijfsinrichting, persoonlijke beschermingsmiddelen, automatisering én digitale producten. De firma levert producten van meer dan 500 A-fabrikanten, maar ontwikkelt en produceert ook eigen oplossingen onder de merknamen GARANT en HOLEX. 

“Op TechniShow presenteren we een aantal nieuwe frezen, boren en spanmiddelen, naast de gekende verspanende gereedschappen,” stelt Marcel Schwarts, product manager bij Hoffmann Group Nederland. “Uiteraard ligt de focus daarbij ook op onze nieuwe strategische samenwerking met ISCAR, waardoor we sinds vorig najaar het gehele assortiment van deze Israëlische specialist in heel Europa verdelen. Dat betekent een uitbreiding van ons aanbod met meer dan 40.000 premium gereedschappen voor af- en insteken, draaien, boren, frezen en gereedschapshouders. De hoge kwaliteit van hun tools past perfect bij onze kwaliteitsnormen.”

Onder het merk GARANT biedt de Hoffmann Group ook een kledinglijn aan – volledig gekleed en beschermd, van kop tot teen.

Ook in 2024 zal de focus heel sterk op digitale producten liggen. Bijvoorbeeld met Connected Manufacturing kunnen klanten hun productieomgeving digitaal inzichtelijk maken en daardoor efficiënter met hun gereedschappen omgaan. Met de Hoffmann Group Connected Tools (HCT) presenteerde de firma de laatste tijd ook diverse voor Bluetooth geschikte gereedschappen, zoals de draaimomentsleutel en de digitale schuifmaat uit de GARANT-serie. Dankzij innovatieve apps kan de gebruiker waardevolle tijd besparen bij controle, documentatie en overdracht van meetgegevens naar computer, tablet of smartphone. Het risico op foute overnames wordt tot nul verminderd en er is ook geen bekabeling nodig. Met de huidige systemen is een datatransfer via Bluetooth over een afstand van zeker 15 meter haalbaar. In de komende maanden en jaren zal dat assortiment zeker nog uitgebreid worden. 

“Op TechniShow tonen we ook de ontwikkelingen op het vlak van robotisering. Op de stand zullen we twee bewerkingscentra uitrusten met robotsystemen”, gaat de product manager verder. “De robot zelf is slechts een klein deeltje van het complete automatiseringsproces, en we willen de bezoekers tonen wat het allemaal inhoudt en welke opportuniteiten deze vorm van automatisering met zich meebrengt.”

De eenvoudige oplossing voor de digitalisering van de productie.

Klanten volledig ontzorgen

Wat ze bij de Hoffmann Group ook doen, de klant komst steeds op de eerste plaats. De organisatie steunt op specialisten met een focus op één vakgebied (verspaning, PBM’s, meettechniek, automatisering, ….). Klanten kunnen hun vragen dan ook steeds bij de juiste vakman voorleggen en zo direct een antwoord of oplossing krijgen. In de nieuwbouw werd een Experience Center geïntegreerd, waar trainingen en scholingen in machinebewerkingen kunnen plaatsvinden en dat dienst doet als testcentrum. Daarnaast worden ook regelmatig webinars rond verschillende thema’s georganiseerd. 

“We bieden onze klanten ook een standaardpakket aan diensten aan, bijvoorbeeld naslijpen, kalibreren, montage van bedrijfsinrichting, een wasservice in samenwerking met specialist ELIS, de opbouw van artikeluitgiftesystemen zoals HOLEX 24seven en GARANT Tool24, …”, licht Marcel Schwarts toe. “Dankzij de service kunnen we de band met onze klanten nog sterker maken. EDI-koppelingen aan het ERP-pakket zorgen er bovendien voor dat ze digitaal, en zonder tussenkomst van personen, onder meer bestellingen kunnen plaatsen en opvolgen. We denken mee met onze klanten om hen nog succesvoller te maken en willen hen eigenlijk volledig ontzorgen. En dat wordt uiteindelijk opnieuw de belangrijkste boodschap voor de bezoekers op onze stand.”  

TECHNISHOW – HAL 12 – STAND A058

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details