- Nieuws
- Oppervlaktebehandeling
- Plaatbewerking
- Verspaning
- Maintenance
- Automatisering
- Lassen
- Toelevering
Persoonlijk contact én digitale ondersteuning via een klantenportaal
Welda blijft investeren om de klanten een steeds betere totaalservice te garanderen. In de beginjaren lag de focus op lastechnieken, maar al snel werd het gamma uitgebreid met alle soorten metaalbewerkingsmachines en professionele gereedschappen. Het ruime assortiment en de grote stock zijn ondergebracht in een showroom en magazijnruimtes van meer dan 6.000 m². Een ervaren team van medewerkers staat in voor deskundig advies en vakkundige ondersteuning, lasopleidingen op maat, service, opstart, onderhoud en reparaties. Naast het persoonlijke contact staat ook een online klantenportaal ter beschikking. Door deze digitalisering biedt Welda klanten een hogere transparantie en efficiëntie.
‘Heb je een uitdaging op het vlak van metaalbewerking? Even Welda bellen!’ – dit toont de sterke reputatie van het familiebedrijf uit Oostakker, als het gaat om lastechnieken en metaalbewerkingsmachines. De one-stop-shop voor lasapparatuur, machines, accessoires, gereedschappen, PBM’s en verbruiksmiddelen is door de jaren heen alleen maar uitgebreid. Met meer dan 50.000 producten in zijn gamma, is deze specialist ook de ideale partner voor bouwvakkers, elektriciens, tuinmannen, houtbewerkers…
“Klanten komen bij ons met een probleem en we gaan samen op zoek naar een geschikte oplossing. Dat kan gaan over passende, voorbereidende of technische processen bij vaak uiterst technische en uitzonderlijke lasuitdagingen, maar evenzeer betrekking hebben op projecten die de kwaliteit en productiviteit op de werkvloer moeten verhogen. In sommige gevallen hebben de klanten vooraf al een idee over een mogelijke oplossing, maar onze specialisten bieden hen steeds de beste optie om hun productieproces te optimaliseren”, vertelt head of sales Koen De Bruyne. “We beschikken hiervoor over een team van commerciële adviseurs, technici en baliemedewerkers, die één voor één een heel ruime kennis hebben. Dankzij de ondersteuning van deze technische experts maken we het verschil. Die mensen worden ook continu bijgeschoold om steeds over de meest actuele informatie te beschikken.”
Een project stopt trouwens niet bij de levering, want Welda ondersteunt zijn klanten bij de inbedrijfstelling, opleiding van operatoren, service en herstellingen. Ze helpen naar eigen zeggen hun klanten van a tot z en omgekeerd. Lasapparatuur en machines huren kan via WeldaRental, en in de Welda Academy kan men terecht voor praktijkgerichte lasopleidingen in samenwerking met het Vervolmakingscentrum voor lassers (VCL).
Naast het meedenken met de klanten behoort ook innovatie tot het DNA van Welda. Eerst was er het lassen, maar door de jaren heen werden andere productsegmenten aangeboord: manuele en elektrische gereedschappen in eerste instantie, en later ook conventionele en CNC-gestuurde metaalbewerkingsmachines.
“Elke professional in heel België kan bij ons terecht, zowel offline als online. Naast de traditionele oplossingen in elk van deze segmenten volgen we ook de trends en ontwikkelingen op de markt op de voet. Denken we maar aan het thema ‘laserlassen’, dat helemaal in is. Voor die toepassing omvat ons gamma met de CubeLaser Titus H2O en CubeLaser Nova ACA series zowel watergekoelde als compacte actief luchtgekoelde handlaserlastoestellen”, gaat De Bruyne verder. “We willen ook in de toekomst blijven groeien en onze marktpositie verder verstevigen. Daarom werken we nauw samen met onze leveranciers en partners om de klanten nog breder en beter te kunnen bedienen. We zijn zoveel meer dan een pure productleverancier geworden en willen voor onze klanten een partner voor totaaloplossingen met toegevoegde waarde zijn.”
Het portfolio en klantenbestand blijft intussen toenemen, waardoor een goede organisatie van de bedrijfsprocessen cruciaal is. Daarom investeert Welda al vele jaren in digitalisering. Datamanagement, processen, verkoop, techniek…: alles verloopt zoveel mogelijk digitaal, paper poor, en foutenarm. Die digitalisering heeft Welda nu ook naar zijn klanten uitgerold met een overzichtelijk online klantenportaal.
“Het persoonlijke contact willen we uiteraard graag behouden, maar klanten kunnen nu zelf ook super efficiënt online in hun eigen portaal veel zaken opvolgen: prijsaanvragen, offertes of bestellingen, lopende orders en leveringen, herstellingen… Bovendien kunnen ze de geschiedenis van de aangekochte artikelen raadplegen, en dat over een periode van 25 jaar”, sluit general manager Bert Naert af. “We merken dat veel klanten voor de hybride aanpak gaan. Ze nemen contact op met onze medewerkers voor de technische uitdagingen, maar voor de dagelijkse routinezaken maken ze gebruik van de digitale tool. Ook onze dag-en-nacht afhaalcontainer is een succes. Daar kunnen klanten met behulp van een persoonlijke code 24/7 hun bestellingen en herstellingen buiten de werkuren afhalen. Alles met één doel: klanten een totaalservice bieden.”