NLFR

Platform voor de metaal- & staalverwerkende industrie
“Wij bieden geen producten,maar oplossingen”
Lecot biedt diverse productcategorieën aan, gaande van gereedschappen tot beschermkledij, bouwbeslag, elektriciteit en lastechnieken.

“Wij bieden geen producten,maar oplossingen”

De toegevoegde waarde van Lecot

“Duurzaamheid, kostenefficiëntie en veilig werken, rekening houdend met de productiviteit. Dat zijn belangrijke waarden, waaraan wij, net als de klanten, veel waarde hechten”, stelt Yvan De Sitter. Hij is bij Lecot verantwoordelijk voor de afdeling Industrie. 

Lecot is met zijn 135-jarig bestaan inmiddels een gevestigde waarde in België. De groothandel voor bouw en industrie biedt diverse productcategorieën aan, gaande van gereedschappen tot beschermkledij, bouwbeslag, elektriciteit, lastechnieken, enzovoort. “Ons vak is klanten ontzorgen door met hen mee te denken om de efficiëntie binnen de bedrijfsvoering te vergroten”, zegt De Sitter. “Om de klanten binnen de industrie nog beter te kunnen ondersteunen, hebben we bij Lecot sinds vorig jaar een afdeling Industrie opgezet, zodat we met onze specialisten nog beter persoonlijk advies kunnen geven.”

“Ons vak is klanten ontzorgen door met hen mee te denken om de efficiëntie binnen de bedrijfsvoering te vergroten.”

Vending machine

Hij geeft een mooi voorbeeld van hoe de oplossingen van Lecot kunnen leiden tot hogere efficiëntie en lagere handlingskosten. 

“In een bedrijf liepen werknemers te pas en te onpas naar het magazijn om PBM’s, smeermiddelen, accessoires en andere verbruiksgoederen te halen waarmee ze hun werk veilig en goed kunnen uitvoeren. Echter, er was weinig controle op het verbruik, waardoor de voorraad soms sneller slonk dan verwacht. De oplossing voor deze klant was het plaatsen van een vending machine – vergelijkbaar met een drankautomaat – waarbij werknemers met hun badge de benodigde producten kunnen ophalen. Zijn er van een product – bijvoorbeeld handschoenen maat 7 – nog slechts enkele exemplaren voorradig, dan worden deze automatisch bijbesteld. De oplossing zorgt voor minder handlingskosten én meer controle op wie wat hoeveel gebruikt.” 

“Bedrijven kunnen ons benaderen via diverse kanalen: via vertegenwoordigers, webshop, website, binnendienst, of via onze 77 vestigingen verspreid over heel België”, zegt De Sitter. “Door de afdeling Industrie op te zetten en te investeren in opleidingen voor onze werknemers, kunnen we onze klanten met specialistische kennis bijstaan. We willen hen niet louter producten verkopen, maar echt  oplossingen bieden die voor toegevoegde waarde zorgen. Dit leidt tot hogere productiviteit, tevreden klanten én langetermijnrelaties.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details